Mar 30, 2014

Dear Haikal.

29 April 2014.

Dalam hati, remuk bila Mon kata, tak jadi bawak dia sekali petang ni pergi Birthday Party kat Bukit Katil. So, ikut jelah walau dia takda.

2:30 Mon sampai, cuaca hujan, bukak pintu kereta, ternampak, satu kelibat kecil terintai intai dibalik kerusi hadapan, aku pun macam nak melompat masuk kereta sambil separa menjerit  "Haiiiiiiii". Hai aku dibalas ketawa Hikhikhik gitu. Hati lega, hajat nak jumpa dah makbul.

On the way, aku sorang je membebel, dia senyap je taknak respon tak nak bercakap, cuma kekejap dia intai aku dari belakang, busted sebab aku pun intai dia jugak.  Duduk belakang sensorang sampai tertidur maybe dia tak berkenan lagi dengan aku.

#birthday party sempat bonding

On the way balik, still lagi hujan.

"Aunty kenapa aunty taknak tidur rumah atuk?" -he kept asking me this
"Aunty besok kerja pagi lah kena balik, lagipun aunty tak bawak baju"
"Aunty pakai lah baju Mak lang, besok pergi kelas dengan Mak Lang"
"Aunty nak tidur mana? Atuk dengan nenek ada bilik, mak lang ada bilik, busu ada bilik, haa aunty nak tidur mana?"
"Aunty tidurlah dengan Mak lang"
-Mak Lang dia sengih sambil jeling aku

Aku diam

"Mak lang, kite balik je, takyah hantar aunty balik".

Sampai simpang rumah aku, dia terus diam. Tahu nak sampai rumah aku dah.
Ada benda pasal dia ni, buat aku jatuh hati sebelum jumpa lagi.
Bila dia dah balik Kuantan sebab nak cuti sekolah dah habis, aku lagi sedih.
I miss you already.
Bulan 6 kita deting lagi. :)


Dear Haikal,
kenapa adorable sangat?
kenapa sweet sangat?