Jan 30, 2013

7 Memorable Moments of 2012, #3

Program Anak Angkat Kampung Plang. 
20/10/2012
 Lepas letih letih pujuk budak rumah join sebab still ada kekosongan,  Satu rumah kita pergi kampung plang yawww! *this is the moment of truth. eh?
 Kampung Plang, Gerik, Perak, Malaysia. 

 Aku paling suka tengok gambaq ni sebab depa dok tengah ready nak gelakkan aku.  

 dan kumpulan kami menang tarik tali.  ^.^

Muka penat lepas main kejar kejar cam orang gila (Menang okayy) dengan adik adik angkat yang kiut miut dengan kakak kakak angkat muka berminyak tudung sesenget rambut serabai. -.-'

Aku dapat mak angkat yang baik seorang ibu tunggal yang aku panggil mak.  At first aku tak suka bila sampai rumah makcik tu sebab mungkin tak selesa, then, bila dah dua hari, aku rasa dilayan macam princess, baju aku mak basuhkan, mak belikan bekal, mak masakkan ikan stim masakkan bihun sup, breakfast aku depa siapkan.  Bila ada aktiviti depa hantar kan. Bila dah habis program tu, kengkadang mak tepon tanya khabar tanya bila nak datang rumah dia lagi.  Rindu plak kat mak aih. Event ni bawah KPDNKK so ceramah dia biasalah HAK PENGGUNA!

We had a really a good time meeting new people, inviting new places and doing activities together, just as soon as we got home, seisi berebut mesin basuh sebab semua bawak balik satu pikul beg penuh baju kotor. Haha. :)